Вчені з Технічного університету Чалмерса в шведському Гетеборг створили лабораторний зразок інноваційного акумулятора. Він дуже тонкий і дуже легкий, але водночас має високу міцність. З ним запас ходу електромобілів може зрости на 70%, пише журнал Eurek Alert.
Розробку назвали «безмасовим накопичувачем енергії». Для виготовлення використовується вуглецеве волокно. Це дозволяє зробити батарею надлегкою, але водночас дуже твердою. Як і наявні літій-іонні акумулятори, новинка може бути частиною силової структури кузова.
Друга перевага джерела енергії – товщина. Його творці стверджують, що смартфон із ним може стати завтовшки з банківську карту. Для електромобілів це теж обіцяє істотні переваги, адже батареї розташовуються під підлогою та відбирають частину простору в салоні.
В акумуляторі невелика за електромобільними мірками густина енергії: 30 Вт*год/кг. Для порівняння: у корейського Ioniq 6 параметр дорівнює 153 Вт*год /кг. Однак згадані вище наднизькі маса і товщина дозволять збільшити запас ходу електромобілів приблизно на 70% і все одно залишитися у виграші за вагогабаритними показниками.
Є й інші переваги: у батареї використовується менше металів – як звичайних, так і рідкісних. Вона менш пожежонебезпечна рахунок відмови від рідкого електроліту. Поки що це не серійний продукт: технологія вимагає великої кількості тестів та перевірок на шляху до серійного виробництва. Про можливу вартість розробники також нічого не говорять.