Після нещодавніх повідомлень ЗМІ про призупинення виробництва електромобіля Tesla Model 3 в Мережі з'явився повний текст листа, який Ілон Маск направив своїм співробітникам. У нім глава "Тесли" пояснив, що саме відбувається, і розповів про нову стратегію, яка дозволить компанії вийти на заплановані темпи випуску її самої затребуваної моделі.
Основний завод Tesla в Каліфорнії і Гігафабрика 1 в Неваді зупинили минулого тижня на три-пять днів для впровадження "повного набору оновлень". Це повинно допомогти Tesla вийти на щотижневий обсяг виробництва в 3000-4000 екземплярів Model 3 до наступного місяця. Для розуміння, до теперішнього часу компанія вже три тижні підряд збирається понад 2000 машин цієї моделі в тиждень: спочатку випустили 2020 одиниць, потім - 2070, а позаминулого тижня - вже 2250. Щоправда, первинна мета - 2500 Model 3 на тиждень до кінця першого кварталу - так і не була досягнута.
Наступна серія апгрейдів (і, мабуть, ще одна зупинка) намічена на кінець травня. Після цієї модернізації Tesla повинна буде випускати 6000 Model 3 в тиждень до кінця червня. Маск особливо підкреслив, що усі департаменти його компанії та всі постачальники повинні забезпечити відповідні виробничі потужності: не пізніше за 30 червня кожних 24 години мають бути готові повні комплекти деталей для 850 машин. Будь-який відділ або постачальник, не здатний виконати це завдання, повинні будуть представити "дуже гарне пояснення" і план з усунення проблеми особисто Маску. При цьому гендиректор попросив тих, кому потрібна допомога в цьому питанні, звернутися до нього якнайшвидше.
Більш ранній план полягав в тому, щоб випускати до кінця червня 5000 Model 3 на тиждень. Маск пояснив, що підвищення планки - це підстраховування, необхідне через можливі дефекти в "тисячах деталей" і складний глобальний логістичний ланцюжок. "Фактичне виробництво йтиме з тією ж швидкістю, що і найменш вдала і найгірше виконана частина роботи в усій системі виробництва і постачань", - резюмував він. Щоб вийти на рівень у 6000 машин, всі операції по Model 3 виконуватимуться 24 години 7 днів на тиждень. Для цього на заводі у Фрімонті введуть додаткову зміну для складальних, кузовних і фарбувальних робіт.
Зосередившись на кількості, Ілон Маск не забуває і про якість. За його словами, за більшістю конструктивних допусків Tesla Model 3 вже перевершує будь-який автомобіль у світі, але цього недостатньо. "Ми продовжимо роботу до тих пір, поки точність зборки Model 3 не буде у 10 разів вище, ніж у будь-якої іншої машини. Я не жартую", - заявив Маск в листі. При цьому він визнав, що деякі постачальники не захочуть або не зможуть добитися такого рівня точності і що існує багато інших автомобільних компаній з нижчими стандартами. Для Маска висновок очевидний - з Tesla такі постачальники працювати не повинні.
Нарешті, у своєму листі гендиректор згадав і про "справедливу критику" на адресу Tesla, згідно якої вона не може вважатися справжньою компанією, оскільки не отримує прибуток. Маск пообіцяв, що в майбутньому топ-менеджемент буде більш строгим відносно витрат: суми зверху одного мільйона доларів витрачатимуться тільки після його особистого схвалення. "Я був засмучений, коли з`ясував скільки компанії-підрядників пов'язано з Tesla. Це схоже на матрьошку: за підрядником йдуть субпідрядник, суб-субпідрядник і так далі, поки ви, нарешті, знайдете когось, хто робить справжню роботу. Це означає, що багато менеджерів середньої ланки додають вартість, але не приносять явної користі", - написав Маск. У зв'язку з цим він запропонував стороннім компаніям розглядати цей тиждень як останній шанс виявити себе. З усіма, хто не відповідатиме вимогам Tesla, контракти розірвуть вже сьогодні.