Мічиганський стартап Our Next Energy (ONE) представив безанодну акумуляторну комірку ємністю 240 ампер-годин. Вона стане частиною гібридної батареї Gemini c подвійною внутрішньою хімією, яка дозволить збільшити запас ходу, наприклад, кросовера BMW iX, майже до 1000 км. Перевага безанодних осередків – висока щільність зберігання енергії.
Влітку цього року ONE та BMW підписали угоду, підсумком якої стане встановлення батареї Gemini на згаданий кросовер iX. Цей акумулятор використовує на 20% менше літію та на 60% графіту і водночас здатний давати більшу автономність. Секрет ефективності простий: Gemini поєднує звичні літій-залізо-фосфатні осередки з безанодними, щільність зберігання енергії в яких дорівнює 1007 ват-годин на літр об'єму.
Якщо порівнювати з літій-іонними акумуляторами, то вони можуть похвалитися 730 ватт-годинами на літр об'єму. Водночас безанодні осередки дешевші (обіцяна вартість – 50 доларів за кіловат-годину при нинішніх 128) і простіші у виробництві, оскільки для них потрібно вдвічі менше обладнання. Щоправда, і життєвий цикл у них менший, тож у «чистому» вигляді вони непридатні для використання в електромобілях.
Якщо ж поєднувати два види внутрішньої хімії в одній батареї, можна досягти дивовижних результатів. Звичайні літій-залізо-фосфатні-комірки працюватимуть у коротких, щоденних поїздках; бензанодні виступлять свого роду «подовжувачем ходу» на довгих перегонах. Прогнозований термін служби комбінованої системи – понад 400 000 км.
Масове виробництво блоків Gemini розпочнеться у 2026 році. Їх обіцяють адаптувати до широкого переліку платформ — від легковиків до кросоверів та вантажівок.