Влада Китаю прийняла рішення про поступову відміну обмежень на будівництво іноземних автомобільних заводів у своїй країні. Першими право будувати фабрики отримають виробники електромобілів. Поступки безпосередньо пов'язані з політикою президента США Дональда Трампа, який зажадав від Китаю кращих умов для американських компаній – в іншому випадку Штати обмежили б постачання китайських товарів на американський ринок.
Головним бенефіціаром, очевидно, стане компанія Tesla. Ілон Маск вже більше року вів переговори про будівництво чергової Гігафабрики в Китаї, проте укладенню договору заважали китайські закони, згідно з якими іноземні автоконцерни можуть працювати у Піднебесній, лише створюючи рівні спільні підприємства з місцевими автовиробниками. Саме це правило віднині скасовано.
Варто врахувати, що завзятість Маска дає йому конкурентні переваги перед іншими світовими автоконцернами. Останні не стали чекати, і в минулі роки масово створювали СП з виробництва електромобілів. До таких рішень компанії підштовхнув ряд чинників: 25% мито на ввезення імпортних машин в Китай, наявність місцевого виробництва бензинових автомобілів.
Tesla в цьому відношенні із самого початку була в привілейованих умовах: не маючи в Китаї бізнесу, пов'язаного з бензиновими машинами, виробник електромобілів і не міг нічого втратити. З іншого боку, технічна перевага автомобілів Tesla перед іншими електромобілями дозволяла компанії Ілона Маска знаходити багатих китайських клієнтів навіть з урахуванням 25-процентної націнки.