Компанія BMW представила новий концепт Vision Neue Klasse X. Це прототип електричного позашляховика на базі нової архітектури Neue Klasse, виробництво якого компанія розраховує розпочати у 2025 році. Концепт дає уявлення про стилістику дизайну та мультимедійні технології, які можуть з'явитися на серійному електромобілі.
Концепт покликаний демонструвати останні віяння в стилістиці BMW, але водночас його вигляд насичений посиланнями до класичних моделей. Це не тільки традиційний вигин Хофмайстера, але й форма радіаторної решітки, що нагадує «ніздрі» оригінального седана Neue Klasse, а також пропорції кузова в цілому. Оптика виконана в тому самому стилі, що й на однойменному седані.
Концепт отримав динамічний купеподібний силует, який поєднується з кутастими колісними арками. У підсумку, як стверджується, Vision Neue Klasse X на 20% аеродинамічніше серійних позашляховиків BMW.
Мінімалістичний салон концепту характерний новим кермовим колесом, незвичайним центральним дисплеєм та проєкційним екраном вздовж лобового скла. BMW відмовилася від традиційного контролера iDrive – його функції передовірені кнопкам на кермі. З їхньою допомогою можна керувати генератором звуку, яким супроводжується робота силової установки.
Підтверджено, що надширокий екран Panoramiс Vision з'явиться на серійних моделях – судячи з усього, він замінить собою приладову панель. У деяких випадках планується доповнювати його проєкційним дисплеєм. Оздоблювати інтер'єр концепту рослинними матеріалами та тканинами, у виробництві яких використовуються викинуті рибальські сітки.
Для керування окремими системами електромобілів на новій платформі BMW розробляє високотехнологічні блоки, які називає «супермозками». Серійні машини отримають чотири таких блоки, пов'язаних у єдиний комплекс. Вони займуться, наприклад, контролем роботи силової установки та їздових систем, а також обробкою даних для автономного переміщення.
Водночас точних технічних характеристик концепт BMW не називає. На Vision Neue Klasse X використані технології eDrive шостого покоління, які забезпечать збільшення запасу ходу на 30%. Концепт оснащений новими акумуляторами з круглими осередками замість призматичних, рахунок яких на 20% збільшена щільність зберігання енергії, а 800-вольтова архітектура на 30% збільшує швидкість заряджання. Заявлено, що поповнити енергозапас на 300 кілометрів можна буде лише за 10 хвилин.
BMW пообіцяла розпочати виробництво серійної версії концепту на заводі в Угорщині вже 2025 року. Очікується, що на ринок вона вийде як BMW iX3 і випробування електромобіля вже почалися. Водночас компанія не збирається відмовлятися від традиційного паливного X3 на власній платформі — модель має змінити покоління ближче до кінця поточного року.