Нещодавно Tesla стала четвертим автовиробником у світі за вартістю. Аналітики інвестфонду Berenberg опублікували доповідь, присвячену цьому питанню. На їх думку, акції автовиробника повинні вирости ще на 30% впродовж року, а сама компанія до середини 2020-х років залишиться монополістом на ринку електромобілів.
Аналітики Berenberg переглянули рекомендації по акціях Tesla з "тримати" на "купувати". Цінні папери головної компанії Ілона Маска за останній рік виросли на 68%, тоді як індекс S and P 500 (фондовий індекс, у кошик якого включено 500 акціонерних компаній США, що мають найбільшу капіталізацію) за той же час піднявся на 8,5%. Здавалося б, цінні папери автовиробника вже знаходяться на піку своєї вартості, але аналітики фонду передбачають подальше зростання - ще як мінімум на 30% впродовж року.
На думку Олександра Хессла, який керував аналізом Tesla в Berenberg, причина такого оптимізму плягає у відсутності реальної конкуренції. Якщо кілька років тому були надії на те, що класичні автовиробники вступлять в гонку за ринок масових електромобілів, то тепер їх майже не залишилося. Вони вибрали стратегію низьких інвестицій, яка не передбачає ризику, і Tesla зараз єдина компанія, яка повністю зробила ставку на електромобіль і рухає ринок вперед.
У записці інвесторам Хессл написав, що у OEM-виробників ("оригінальний виробник устаткування", компанія, яка продає під власним брендом чужі розробки) немає чітких планів по створенню масового виробництва електромобілів аж до середини 2020-х років. А це означає, що Tesla виявиться практично монополістом на цьому ринку.
Найближчі п`ять років Tesla планує інвестувати у свої проекти 33 млрд доларів. Це на 40% більше, ніж збираються вкласти за той же термін Mercedes і Volkswagen разом узяті. І вдесятеро більше інвестицій Ford, про що говорив колишній голова компанії Марк Філдс.
Аналітики Berenberg також були вражені співпрацею Tesla і Panasonic. "Завдяки цьому союзу вийшла дуже хороша технологія, яку навряд чи найближчим часом зможуть повторити конкуренти, - говориться в доповіді. - Це компактне розташування батарей, маленька вага, невеликий розмір осередків, трубчаста система охолодження і відмінна вартість".