Глава Volkswagen: Tesla - наш головний конкурент

06.09.2017 р.

Наші новини

Доктор Герберт Дісс - людина, яка віддала левову частку свого свідомого життя мотоциклам BMW. Уродженець Мюнхена, він працював в баварському концерні протягом 19 років і велику частину цього часу очолював саме BMW Motorcycles.

У 2015 році доктор Дісс перейшов в знекровлений "Дизельгейтом" Volkswagen. І змінив бензиновий двуколесник на електрокар e-Golf. Саме як бос бренду Volkswagen Герберт Дісс дав звичайне на перший погляд інтерв'ю корпоративному виданню концерну. Яке незабаром розірвали на цитати усі світові ЗМІ.

Дісса запитали: пане директоре, а хто наш головний конкурент? І він відповів: Tesla. Мовляв, раніше ми билися з Toyota, Hyundai і французькими виробниками, але тепер світ змінився. Більше того, Volkswagen багато в чому програє Tesla, виступаючи в ролі того, хто доганяє.

І мова не про модельний ряд, а про саму структуру компанії. Cтаном на теперішній час є напрями, в яких потенціал збиткової Tesla з 47-тисячним піврічним обсягом випуску вищий, ніж у прибуткового Volkswagen, який за півроку тільки під власним брендом продав 2,9 мільйони автомобілів. Так в чому ж це унікальна перевага компанії Ілона Маска?

Почати, мабуть, варто з однієї жертви бейдж-інжиніринга (так називають випуск автомобілів різних марок, які відрізняються тільки емблемами). А саме - з Pontiac Vibe і Toyota Matrix. Ідея із самого початку була сумнівною. Ось є Каліфорнія осередок усього найпрогресивнішого, що тільки є в США. Давайте побудуємо там підприємство і випускатимемо машини для місцевої прогресивної молоді. Не великі, ненажерливі і безглузді седани, а компактні, економічні і місткі хетчбеки.

Не вийшло. По-перше, машини вийшли не найпрогресивнішими. А по-друге, Каліфорнія - це ще і штат з найдорожчою в США робочою силою. Загалом, виробництво згорнули, а завод спробували продати. Та тільки не брав ніхто, адже кому прийде в голову випускати автомобілі у вотчині Google і Microsoft?

Одній людині, втім, така ідея показалася непоганою. І звали її Ілон Маск. Так, колишнє підприємство GMі Toyota стало заводом Tesla у Фрімонті.

Маск використовував головний недолік Каліфорнії на благо. Висока вартість робочої сили? Так. Зате ці дорогі співробітники всі як один - кращі у світі програмісти. І він залучив їх до розробки своїх машин.

Саме про це тепер говорить глава марки Volkswagen Герберт Дісс. Більше половини усіх інженерів Tesla - програмісти. Їх там більше, ніж в усьому VW. І що в результаті? Самий просунутий призначений для користувача автомобільний софт. Самий просунутий автопілот. Можливість оновлювати бортове ПЗ через Інтернет. Нарешті, розвинена система інтернет-продажів готових автомобілів.

У Tesla є все те, над чим Volkswagen працював недостатньо. Те, в чому належить наздоганяти. І, за словами Дісса, німецький концерн готовий наздогнати і перегнати, ставши лідером в області комп'ютерних технологій серед виробників електромобілів.

Дісс підтвердив, що майбутнє марки - в електричній платформі MEB, яка стане основою для електромобілів як Volkswagen, так і інших брендів групи. І ще раз заявив - орієнтуватися потрібно саме на Tesla.

На платформу для EV найближчими роками витратять 3,5 млрд євро. При цьому Volkswagen, на думку Дісса, має одну істотну перевагу перед каліфорнійським автовиробником. А саме - досвід в швидкій організації виробництва і розгортанні продажів нових моделей по всьому світу. Це правда - Tesla досі не присутня навіть в деяких областях Північної Америки.

Між тим, слова Дісса можуть бути адресовані не лише співробітникам VW (до яких він формально і звертався), але і інвесторам. Зараз капіталізація Tesla досягла рекордних 58,63 млрд доларів. За цим показником компанія займає першу позицію серед американських автовиробників і четвертую - серед світових! Наступні на черзі - це Daimler (64, 76 млрд євро) і Volkswagen (65,52 млрд євро). Враховуючи темпи зростання курсу акцій Tesla, волею-неволею заговориш про готовність брати з Ілона Маска приклад.

Tesla Club Ukraine
Завантажуй додаток
TO-U для легкого пошуку
та використання
зарядних станцій

Усі бренди електромобілів під замовлення

Зарядні пристрої для
електромобілів усіх
брендів

Chargers Детальніше

Теги

Кращі концепти плани виробництва нові моделі оновлення моделей рекорди електромобілів події Виробництво і розробки Спорт майбутні моделі Це цікаво інвестиції оновлення моделей Кращі концепти плани виробництва нові моделі оновлення моделей