Доктор Герберт Дісс - людина, яка віддала левову частку свого свідомого життя мотоциклам BMW. Уродженець Мюнхена, він працював в баварському концерні протягом 19 років і велику частину цього часу очолював саме BMW Motorcycles.
У 2015 році доктор Дісс перейшов в знекровлений "Дизельгейтом" Volkswagen. І змінив бензиновий двуколесник на електрокар e-Golf. Саме як бос бренду Volkswagen Герберт Дісс дав звичайне на перший погляд інтерв'ю корпоративному виданню концерну. Яке незабаром розірвали на цитати усі світові ЗМІ.
Дісса запитали: пане директоре, а хто наш головний конкурент? І він відповів: Tesla. Мовляв, раніше ми билися з Toyota, Hyundai і французькими виробниками, але тепер світ змінився. Більше того, Volkswagen багато в чому програє Tesla, виступаючи в ролі того, хто доганяє.
І мова не про модельний ряд, а про саму структуру компанії. Cтаном на теперішній час є напрями, в яких потенціал збиткової Tesla з 47-тисячним піврічним обсягом випуску вищий, ніж у прибуткового Volkswagen, який за півроку тільки під власним брендом продав 2,9 мільйони автомобілів. Так в чому ж це унікальна перевага компанії Ілона Маска?
Почати, мабуть, варто з однієї жертви бейдж-інжиніринга (так називають випуск автомобілів різних марок, які відрізняються тільки емблемами). А саме - з Pontiac Vibe і Toyota Matrix. Ідея із самого початку була сумнівною. Ось є Каліфорнія осередок усього найпрогресивнішого, що тільки є в США. Давайте побудуємо там підприємство і випускатимемо машини для місцевої прогресивної молоді. Не великі, ненажерливі і безглузді седани, а компактні, економічні і місткі хетчбеки.
Не вийшло. По-перше, машини вийшли не найпрогресивнішими. А по-друге, Каліфорнія - це ще і штат з найдорожчою в США робочою силою. Загалом, виробництво згорнули, а завод спробували продати. Та тільки не брав ніхто, адже кому прийде в голову випускати автомобілі у вотчині Google і Microsoft?
Одній людині, втім, така ідея показалася непоганою. І звали її Ілон Маск. Так, колишнє підприємство GMі Toyota стало заводом Tesla у Фрімонті.
Маск використовував головний недолік Каліфорнії на благо. Висока вартість робочої сили? Так. Зате ці дорогі співробітники всі як один - кращі у світі програмісти. І він залучив їх до розробки своїх машин.
Саме про це тепер говорить глава марки Volkswagen Герберт Дісс. Більше половини усіх інженерів Tesla - програмісти. Їх там більше, ніж в усьому VW. І що в результаті? Самий просунутий призначений для користувача автомобільний софт. Самий просунутий автопілот. Можливість оновлювати бортове ПЗ через Інтернет. Нарешті, розвинена система інтернет-продажів готових автомобілів.
У Tesla є все те, над чим Volkswagen працював недостатньо. Те, в чому належить наздоганяти. І, за словами Дісса, німецький концерн готовий наздогнати і перегнати, ставши лідером в області комп'ютерних технологій серед виробників електромобілів.
Дісс підтвердив, що майбутнє марки - в електричній платформі MEB, яка стане основою для електромобілів як Volkswagen, так і інших брендів групи. І ще раз заявив - орієнтуватися потрібно саме на Tesla.
На платформу для EV найближчими роками витратять 3,5 млрд євро. При цьому Volkswagen, на думку Дісса, має одну істотну перевагу перед каліфорнійським автовиробником. А саме - досвід в швидкій організації виробництва і розгортанні продажів нових моделей по всьому світу. Це правда - Tesla досі не присутня навіть в деяких областях Північної Америки.
Між тим, слова Дісса можуть бути адресовані не лише співробітникам VW (до яких він формально і звертався), але і інвесторам. Зараз капіталізація Tesla досягла рекордних 58,63 млрд доларів. За цим показником компанія займає першу позицію серед американських автовиробників і четвертую - серед світових! Наступні на черзі - це Daimler (64, 76 млрд євро) і Volkswagen (65,52 млрд євро). Враховуючи темпи зростання курсу акцій Tesla, волею-неволею заговориш про готовність брати з Ілона Маска приклад.