З моменту офіційного дебюту Audi e-tron минулого року його постійно порівнювали з піонером сегменту електричних кросоверів – Tesla Model X. Про ці автомобілі відомо все, ціни оголошено давно, а журналісти вже встигли зняти десятки оглядів. Однак, суперечки про те, який з позашляховиків кращий, не вщухають досі. Що ж, давайте глянемо на факти і порівняємо ці два авто.
Розміри
В цілому, Tesla Model X більша за Audi. Його розміри становлять 5029 x 2271 x 1684 мм, а в розпорядженні e-tron - 4902 х 1938 х 1663 мм. Відповідно, є велика різниця в об’ємі багажника - 745 л (в конфігурації салону на 5 місць) проти 600 літрів. І це при тому, що у Model X також спереду є відсік на 187 л!
Краще Tesla справляється і з подоланням повітряного потоку. Так, коефіцієнт аеродинамічного опору у Telsa Model X становить 0.24, а у Audi e-tron - 0.28. Хоча справедливо буде відзначити, що в обох випадках показник відмінний. Для розуміння, у бензинових та дизельних аналогів він перевищує 0.30.
Стосовно дизайну - об'єктивно, це справа смаку. Інтер'єр обох кросоверів розкішний та відповідає усім сучасним вимогам.
Запас ходу
Для багатьох запас ходу є одним з найважливіших факторів при виборі електромобіля. І тут Audi помітно програє. Порівняємо дві топові версії кросоверів. Згідно з результатами тестів ЕРА, які відомі своїми жорсткими вимогами, audi e-tron 55 quattro долає на одному заряді не більше 328 км, тоді як TeslaModel X Long Range продемонструвала автономність у 523 км. Таким чином, різниця майже в 200 км!
Заряджання
Обидва електромобілі підтримують заряджання на 150 кВт. Час заряджання - однаковий. Однак і тут Тесла у виграші. Так, на відміну від Ауді, вона має велику та розвинену мережу Supercharger, завдяки якій власники «іксів» не відчувають будь-яких труднощів з «підживленням» своїх машин навіть під час далеких подорожей.
Динаміка
Audi e-tron прискорюється до 100 км/год за 5,7 секунд та розвиває максимальну швидкість у 200 км/год. Чим відповідає Tesla Model X? Розгоном за 4,6 секунди та максимальною швидкістю 250 км/год. Так, багато хто не надто звертає увагу на динаміку при виборі електрокара, але що як ви забажаєте трішки проїхатися «з вітерцем»?
Буксирування
І хоча на цей критерій часто не дивляться при купівлі авто, чому б не сказати про нього? Audi e-tron має здатність буксирування у 1800 кг, тоді як Tesla Model X - 2300 кг.
Технології
Обидва автомобілі, Tesla Model X Long Range та Audi e-tron поставляються в стандартній комплектації з адаптивним круїз-контролем та іншими функціями активної безпеки. Також вони укомплектовані камерами на 360 градусів, розумними парктроніками. Але при цьому автопілот у Тесла більш функціональний (наприклад, у нього є автоматична система зміни смуги руху та з’їзду з шосе), крім того, у Model X присутній інноваційний фільтр кондиціонування повітря, а також зимовий пакет (в Ауді він також є, але за доплату). Наостанок, Tesla постійно оновлює свої авто віддалено, завдяки чому вони удосконалюються та безкоштовно поповнюються новими функціями.
Водночас Audi e-tron не позбавлена деяких «дивацтв». Зокрема, її базова версія оснащується механічним регулюванням керма, що досить дивно для авто преміального сегменту. Викликає питання і така «фішка» як камери замість бічних дзеркал.
Самі камери розміщені на тонких кріпленнях, а картинка, яку вони передають, відображається на маленьких екранах. До цього складно звикнути, адже спочатку зір автоматично падає на камеру, а не на екран, розташований під лініями вікна. Також це ускладнює оцінювання відстані до інших транспортних засобів і швидкості, з якою вони наближаються.
Кут нахилу об'єктива камери можна відрегулювати, однак швидко змінити поле огляду у водія немає можливості - все рівно доводиться сильно нахиляти або повертати голову, що, звісно, не зовсім безпечно.
Ціна
Купити Tesla Model X можна мінімум за 77 882 євро, а мінімальна ціна Audi e-tron складає 83 350 євро. Як бачимо, «американець» дешевший за новинку з Інгольштадту більш ніж на 5000 євро. Хоча на захист Ауді варто відзначити, що у неї дешевші опційні кольори кузова - 540 євро (за будь-який колір) проти 900-2250 євро у Tesla (вартість варіюється від конкретного кольору). Для e-tron базовим (безкоштовним) є чорний колір, а для Model X - білий. Опційні колеса в обох авто коштують однаково - 1350 євро, хоча у Тесли ще є ексклюзивні диски за 5000 євро.
Підусумок
Обидва автомобілі, як бачимо, гарні - високотехнологічні, комфортні, динамічні. Однак у Tesla Model X є ряд суттєвих переваг. Ну а якщо ви потрапили в глухий кут у питанні вибору - завжди можна пройти тест-драйв будь-якого електромобіля.