Розкішний дизайн, високотехнологічний салон, потужна плагін-гібридна силова установка і пристойний запас ходу на електротязі – все це про DS7 E-Tense
DS Automobiles: коротка історія бренду
DS Automobiles був створений у 2014 році як преміальний бренд концерну PSA Peugeot Citroën, котрий у 2021 році став частиною Stellantis. В Україні DS представлений кількома моделями, серед яких є і DS7, що посідає флагманську позицію в модельній ієрархії.Вперше DS7 дебютував у 2017 році (тобто можна сказати, що це перевірена декількома роками модель), і а у 2022 році пережив оновлення, в ході якого отримав трохи змінену зовнішність та покращенні матеріали оздоблення, позбувшись заразом приставки «Crossback» у назві.
Ми отримали на тест DS7 Crossback E-Tense 4x4 300 у сірому кольорі в максимальній комплектації Opera. Коштує таке авто від 63 тисяч доларів. Так, це чимало, але варто зауважити, що всі плагін-гібриди вартують недешево, тим паче, в преміальному сегменті. В більш простій комплектації кросовер обійдеться мінімум в 56,7 тисяч доларів, а версія з 1,5-літровим дизелем BlueHDI взагалі стартує від 42,5 тисяч.
Позиціонування
Довжина DS7 становить 4593 мм, ширина – 1906 мм, висота – 1621 мм, а колісна база – 2736 мм. Об’єм багажника – 555 літрів, що ідеально підходить для подорожей чи щоденного використання. Таким чином, він відноситься до класу C-SUV (кліренс – 19,1 см), і завдяки приналежності до преміуму, виступає конкурентом BMW X3 та Audi Q5 (хоча деякі колеги по цеху називають суперниками BMW X1 та Audi Q3).
Дизайн: французький шарм
При погляді на автомобіль згадується вираз «висока французька мода». DS7 виглядає вражаюче, за свій дизайн він удостоївся звання «Найкрасивіший автомобіль 2021 року» на 36-му Міжнародному автомобільному фестивалі в Парижі. До речі, наступного, 2022-го року, DS знов взяв цю нагороду – дісталася вона крос-хетчбеку DS4.Спереду у кросовера велика радіаторна решітка – охоплює як верхню частину, так і бампер, оригінальна оптика з фірмовими денними ходовими вогнями DS Light Veil, а ззаду – відносно похилий дах і нахилене скло, завдяки яким машина набула аеродинамічного силуету. Суворі лінії кузова посилюють відчуття польоту, а хромовані елементи додають вигляду елегантності. В цілому автомобіль виглядає монументально, і додатково це підкреслюють великі 19-дюймові колеса.
Через засилля китайських автомобілів чимало людей на вулиці зверталися з питання: «а це китаєць?». Щоб не заплутувати охочих, відповідали просто: «Ні, це преміальний Citroen». Співрозмовники приємно дивувалися і… продовжували далі оглядати автомобіль.
Технології: комфорт і інновації
Французький блиск відчувається і в салоні автомобіля: м'які оздоблювальні матеріали, якість складання, оригінальні ромбоподібні кнопки, шкіряне оббивка сидінь з гарним стібком. Самі сидіння зручні, м'які, шкіряні, з електричним регулюванням, підтримкою спини, пам'яттю, обігрівом, масажем (є декілька режимів, один з них – «котячі лапки») та вентиляцією. Дах має панорамний люк.
Система мультимедіа має 12-дюймовий тачскрин, вона інтегрується з Android Auto і Apple CarPlay. Є і вбудована система навігації, але ми її не використовували, оскільки Android підключився відразу, без жодних проблем. Над екраном мультимедіа знаходиться механічний годинник B.R.M., який вмикається при включенні запалювання.
Цифрова панель приладів розміром 12,3 дюйма пропонує широкий вибір налаштувань відображення і має приємну колірну гаму, а якісна аудіосистема Focal Electra з 14 динаміками звучить просто ідеально. Також передбачені бездротова зарядка для смартфона, адаптивне освітлення та багато інших функцій.
Клімат-контроль у машині тризонний, з окремими виходами на задні сидіння.
Динаміка, керованість, витрата пального / електрики
У місті рух комфортний, машина завдяки адаптивним амортизаторам з функцією сканування дороги чудово справляється з нерівностями та смугами уповільнення. На шосе потужності силової установки достатньо для будь-яких дорожніх умов. Підвіска – так само – на трасі поводиться ідеально.Силова установка кросовера складається з турбованого двигуна об'ємом 1,6 літра потужністю 200 к.с. та двох електромоторів (по одному на передній та задній осях), що додають ще 110 і 113 к.с. відповідно. Загальна потужність системи складає 300 к.с., а максимальний крутний момент – 520 Н*м. Режим «спорт» ми включали тільки тоді, коли перевіряли час, за який машина розганяється від 0 до 100 км/год. У нас вийшло 6,6 секунд замість 5,9 секунд, які вказані в техпаспорті. Максимальна швидкість DS7 – 235 км/год.
В основному під час тесту ми пересувалися в режимі «електро» (працюють тільки електромотори), або «гібрид» в цьому режимі машина здебільшого працює на ДВЗ, однак при певних сценаріях (зокрема, при старті з місця) – пересувається на електродвигунах.Коробка передач – автоматична 8-ступінева: перемикання плавне, але з невеликими затримками і деяким провалом «на низах». У деяких режимах при навантаженні на двигун в салоні чується шум. На різких поворотах машина стійка і демонструє хороше зчеплення з дорогою та керованість, але відчуваються невеликі крени.
Гальмування внаслідок роботи системи рекуперації, дещо сповільнене, але досить ефективне. Машина має хорошу оглядовість і зручні великі дзеркала з електроприводом. У них добре видно індикатор, котрий попереджає про появу транспортного засобу у «мертвій» зоні.
До речі, щодо пакету систем безпеки: до нього також входять аварійне гальмування, утримання автомобіля в смузі руху, адаптивний круїз контроль з можливістю функціонування в пробках, адаптивне освітлення, система контролю стану водія, розпізнавання дорожніх знаків і, увага, – система нічного бачення DS Night Vision (!), яка дуже гарно «підсвічує» пішоходів. Камери кругового огляду та передні й задні парктроніки значно полегшують паркування.
Літій-іонна батарея ємністю 14,2 кВт*год дозволяє проїхати до 65 км у режимі чистого електроприводу (WLTP). Середня витрата пального в змішаному циклі – лише 1,8 л/100 км. У нас максимальний пробіг на чистій електриці при помірній швидкості руху склав 40 км, а витрата палива при русі з використанням ДВЗ – 7 літрів на 100 км (за підсумками тижневого тесту та 400 км пробігу). Повністю батарею на публічній 22-кіловатній станції можна зарядити за 2 години, як показала практика.
Підбиття підсумків
DS7 – автомобіль з гарним дизайном, розкішним салоном, просунутим обладнанням та хорошими їздовими якостями. В міському режимі на ньому можна пересуватися як на електромобілі (дім-робота-дім), а якщо потрібно поїхати в подорож – не турбуватися про заряджання і запас ходу, адже в цьому випадку спокійно можна використовувати бензо-електричний (гібридний) чи суто бензинові режими (зокрема, спорт). Він приверне увагу покупця, який здатний оцінити ці риси і хоче виділитися – не бути таким, як усі.