Останнім часом риторика автовиробників стосовно термінів появи повністю автономного транспорту на дорогах загального користування та найпросунутіших рішень у галузі електроніки дещо змінилася. Учасники ринку перейшли до більш тверезої оцінки власних сил, але детальне вивчення Tesla Model 3 показало, що по електронній начинці класичні автовиробники серйозно відстають від одного з флагманів автомобільної промисловості - Tesla.
Як зазначає видання Nikkei Asian Review, розбирання електромобіля Tesla Model 3 дозволила інженерам зрозуміти масштаб відставання провідних автовиробників у сфері автомобільної електроніки від Tesla. По-перше, для електромобілів цієї марки характерна більш високий рівень централізації функціональних обов'язків. Класичні автомобілі спираються на безліч окремих контролерів, примітивніших за своєю архітектурою. У Tesla багато функцій контролюються центральним комп'ютером, який в третьому поколінні складається з двох друкованих плат, що розділяються блоком системи рідинного охолодження.
Окрім того, такий стан справ характеризується ще одним аспектом: для Tesla прагне самостійно контролювати розробку ключових технологій, а якщо цього вимагають і терміни, то й масового виробництва потрібних компонентів. Це простежується за наявністю фірмового маркування на багатьох комплектуючих електромобіля. Автогіганти ж, у свою чергу, сильно залежать від сторонніх виробників.
На думку автоексперта, з яким поспілкувалося видання, у питаннях електронних розробок гіганти на кшталт Toyota або Volkswagen відстають від Tesla приблизно на шість років. І необхідність наздоганяти молодого конкурента лякає автовиробників не стільки через відсутність ресурсів та інженерний потенціал, скільки через неминучий перегляд структури постачальників. Кооперація, що формувалася десятиліттями, тепер надає автогігантам занадто велику інертність в оновленні компонентів, тоді як Tesla цим не обтяжена. «Суміжники», які роками вели автогігантів до ринкового успіху, тепер починають стримувати темпи технологічного розвитку діючих лідерів ринку.