Чому автопрому Німеччини так важко даються електромобілі - думка німецького інженера

12.06.2020 р.

Наші новини

Німецький інженер та інвестор фондового ринку Алекс Фойгт давно звернув увагу на те, що електромобілі даються автопрому Німеччини, м'яко кажучи, важко. У своєму блозі на сайті CleanTechnica він регулярно розповідає про те, з якими проблемами доводиться стикатися славетній німецькій автоіндустрії при переході на електрокари, і в останній замітці він докладно розповів про найбільшу перешкоду на його думку.

Як пише Алекс Фойгт, поспілкувавшись з керівниками та топ-менеджерами німецьких автовиробників, він прийшов до висновку, що справжня проблема, з якою стикається німецький автопром в питанні «електричок», - це нерозуміння та незнання того, які потрібні впроваджувати інновації. Крім того, на заваді стає консерватизм: приблизно 50% його респондентів (їх імена не розголошуються), в приватних бесідах відзначили, що відчувають «відчай і розчарування через нездатність своїх компаній змінюватися». Іншими словами, проблема полягає у неправильному мисленні щодо того, як впроваджувати та розвивати електромобільний бізнес. 

Щоб пояснити докладно свої слова, Фойгт навів кілька утопічних тверджень, присутніх у верхівках німецьких автокомпаній, які заважають подальшому розвитку останніх.

Перше твердження - те, що двигуни електромобілів не дозволяють створювати велику кількість моделей, оскільки характеристики електромоторів плюс-мінус однакові. Це, певною мірою, правда - один електромотор не дає великого поля діяльності, однак якщо використовувати комбінації моторів і батарей, а також по-різному налаштовувати гальмівну систему, то можна зробити безліч унікальних електрокарів. Вони будуть відрізнятися один від одного і давати свій унікальний досвід водіння.

Друге твердження - програмне забезпечення не є пріоритетом при розробці авто, краще зосередиться на маркетингу та продажі. Через це у німецьких авто мало не постійно виявляються збої в роботі апаратних систем: чого тільки вартує «сире» ПЗ у новітнього електрохетчбека VW ID.3, яке призвело до зриву початку продажу автомобіля (з липня старт перенесли на вересень), або «бензиновий глюк» в Audi e-tron, коли кросовер “попросив” заміну масла, якої він насправді не потребує. У цій справі автовиробники звикли йти шляхом найменшого опору, нерідко встановлюючи програмне забезпечення за принципом «і так зійде». Однак вони недооцінюють даний напрям: програмне забезпечення є невід'ємною частиною всього транспортного засобу, а не якимось другорядним компонентом.

Вже сьогодні, у 2020 році, BMW, Daimler та Volkswagen Group «прокинулися» і почали шукати рішення тому, як розробляти грамотне операційне програмне забезпечення для своїх майбутніх електрокарів. Однак відповіді вони досі не мають: донедавна розробка програмного забезпечення була завданням постачальників-партнерів, а не стратегічним бізнесом самих компаній. Тому навіть якщо зараз виробники почнуть переосмислювати цей напрям, наймаючи величезні штати висококваліфікованих програмістів, з тією ж Тесла конкурувати їм буде складно - у питанні ПЗ каліфорнійський виробник вже на кілька кроків попереду (відрив дійсно колосальний).

Нарешті, третє твердження - електромобілю не потрібен великий запас ходу. Як розповів Фойгту інженер однієї з компаній, вони «не мали наміру розробляти електромобіль з запасом ходу, як у Тесла, це не було їхнім пріоритетом». Аргументом тут виступає те, що в багатьох країнах автомобілісти проїжджають у день всього по 30-40 км, тому немає необхідності робити «далекобійні» електрокари. Але насправді це величезна помилка: неважливо, скільки водій проїжджає щоденно, важливо інше - покупцеві потрібно дати відчуття безпеки і впевненості в тому, що його авто може їхати на великі відстані. Від електромобіля він хоче отримати все те саме, що і від паливного авто, але при цьому щоб новий транспорт був більш динамічним, економним і навіть дешевшим. «Якщо це правда, чому перше питання, яке мені ставлять про мою Model 3, стосується її запасу ходу?», - зазначає Фойгт.

Наприкінці своєї статті автор зазначає, що це його особисті висновки, які можуть бути і хибним, але постає питання: чому німецький автопром досі не випустив конкурента Tesla Model S, яка з'явилася ще у 2012 році? 

Tesla Club Ukraine
Завантажуй додаток
GO TO-U для легкого пошуку
та використання
зарядних станцій

Усі бренди електромобілів під замовлення

Зарядні пристрої для
електромобілів усіх
брендів

Chargers Детальніше

Теги

Кращі концепти плани виробництва нові моделі оновлення моделей рекорди електромобілів події Виробництво і розробки Спорт майбутні моделі Це цікаво інвестиції оновлення моделей Кращі концепти плани виробництва нові моделі оновлення моделей